۱۳۸۷ تیر ۲۰, پنجشنبه

چشم انداز

توجه به استانداردها ، ارتقای کیفیت و تعالی سازمانی در همه جای مالزی بچشم می خورد.تمامی شرکتهای کوچک و بزرگ توجه خود را به این مقوله ها به طرق مختلف نشان می دهند.مثلا روی کاتالوگها، بر دیوار دفاتر شرکت، توی شو رومها و... ارزشهای سازمانی ، ماموریت سازمان ،آرمان سازمان و .. دیده می شود.
جالب اینکه دامنه توجه به مدیریت سیستماتیک و تعالی جویانه به شرکتهای بسیار کوچک و خانوادگی هم تسری پبدا کرده است.این درست برعکس ایران است که نتنها در شرکتهای بزرگ به این مقوله توجه نمی شود بلکه آنرا غرتی بازی می نامند.
به Company Vision زیر توجه کنید:
To build the highest standard of quality products and customer service in order to enhance the living standard of our customer.
این چشم انداز مربوط به یک شرکت کوچک تولیدی در و پنجره و حفاظ ساختمان می باشد.
تبصره: به لحاظ فنی نقطه ضعف این چشم اتداز اینست که اگر فعالیت تجاری و تولیدی شرکت را اعلان نکنیم خواننده نمی تواند صنعت مربوطه را حدس بزند.به تعبیر بهتر باید چشم انداز در بطن خود حاوی اطلاعاتی باشد که در صورت عدم بیان نام شرکت بتوان صنعت و حوزه فعالیت آنرا حدس زد.

هیچ نظری موجود نیست: