۱۳۸۶ اسفند ۱۸, شنبه

علی دایی


در خبرها آمده است که علی دایی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد. فارغ از بحث تخصصی موضوع که اینجانب بدان ورودی ندارم، بنظرم بررسی شخصیت علی دایی سبب خواهد شد که درسهایی زیادی از او بگیریم و او یکی از مهمترین الگوهای سالهای اخیر ایران جهت نشان دادن چگونگی رفتار انسانهای شکست ناپذیر و پر انگیزه می باشد.
وقتی علی دایی از جام جهانی برگشت تصورم من این بود که برای همیشه نام او از صحنه فوتبال ایران پاک خواهد شد .کما اینکه نام ناصر محمدخانی پس از درگذشت فجیع و تاسف بار همسرش تا حدود زیادی کمرنگ شد.( البته قابل مقایسه در روش نیست ولی نتیجه مشترک ، کمرنگی نام یک فرد مشهور است) اما همگی دیدیم علیرغم فشار شدید تمامی مخالفین فوتبالی و غیرفوتبالی او، در کمال ناباوری با تیم سایپا آمد و نتیجه گرفت.
بسیاری از انسانهای سطحی نگر شاید بگویند علی دایی و افراد موفقی نظیر او بر پیشانیشان شانس نقش بسته است. گویی که اگر مربی خارجی سایپا نمی رفت خارج از ایران و هرگز باز نمی گشت علی دایی سرمربی سایپا نمی شد و اگر تیم ایران در تنگنای سرمربی بد عهد و لجوج اسپانیایی اش گرفتار نمی شد باز کسی به علی دایی فرصت سرمربی گری را نمی داد. اما باید به این افراد گفت : روزانه هزاران سیب از درخت بر روی زمین می افتد اما آنچه که باید وجود داشته باشد دیدگاه نیوتنی است . لذا گوهر وجودی علی دایی و افراد موفق دیگر جامعه در اینست که بخوبی قدر فرصتهای خود را می شناسند.

بنظر من نتیجه کار علی دایی در تیم ملی خیره کننده خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست: