۱۳۸۷ اسفند ۱۸, یکشنبه

تکنولوژی، حافظه، هاکوپیان، مارکتینگ

اول اینکه تکنولوژی دائما در حال فربه شدن و جا باز کردن و جا گرفتن هست. دامنه این گستره تا کجاست خدا می داند. حالا دیگر دفترچه های یادداشت جای خودش را به وبلاگها داده! تقویم و سررسید منسوخ شده و اوتلوک و کلندر گوگل جایگزین شده و ...

دوم اینکه تکنولوژی از یکطرف فراموشی آور شده و از سوی دیگر باعث نظم شخصی شده است.
حال چگونه؟
من سالهاست که از امکانات اوتلوک استفاده جدی می کنم یعنی تمام قرارهای ملاقات، پیگیریها، سالروز تولدها، کارهایی که باید انجام دهم ، ایمیلها، اطلاعات مورد نیاز مثل کدپستی و ... را در اوتلوک نگه داری می کنم. این موضوع باعث شده با پیغامهای اوتلوک یادم بیاید که امروز مثلا باید هزینه شارژ منزل را بپردازم یا اینکه سالگرد تولد یکی از دوستان است و ... نکته جالب اینکه این وابستگی آنقدر جدی شده که هفته گذشته صبح اول وقت حین رانندگی از منزل به سمت دفتر کارم تلفنی با برادرم صحبت طولانی داشتم وقتی رسیدم و کارم را شروع کردم با روشن شدن کامپیوتر و باز شدن برنامه اوتلوک فهمیدم که امروز روز تولد برادر گرامی است. خلاصه دوباره زنگ زدم و کلی عذر خواهی کردم که صبح یادم رفت تبریک عرض کنم.

سوم اینکه امروز صبح سرایدار منزل دو پاکت نامه به من داد. فوری معلوم شد که هر دو از طرف هاکوپیان ارسال شده است. من در این پست قبلا هم در مورد هاکوپیان نوشته ام .
خلاصه اینکه در پاکت اول یک کارت تبریک سال نو بود .( که خیلی غیر منتظره نبود) بعد متنی حاوی دعوت از مشتریان جهت معرفی پرسنل جدید به هاکوپیان یا به عبارتی دعوت به همکاری ( که جالب بود ) و دسته آخر نامه نسبتا طولانی یک صفحه ای که ضمن توضیح وضعیت اقتصاد سخت اینروزهای جهان به برنامه های هاکوپیان در اربطه با اداره بهتر شرکت می پرداخت و در آخر هم سیاستهای تخفیف به مشتریان را به منظور کاهش قیمتها اعلام می کرد ( که تخفیفها تناسبی با بحثهای اولی نداشت)

چهارم اینکه با ابهام پاکت دوم هاکوپیان را باز کردم چون نمی توانستم حدس بزنم که محتوای آن چیست. اما زود معلوم شد که کارت تبریک سالگرد ازدواجم هست. بلافاصله یادم افتاد مه امروز سالگرد ازدواجم هست و امثال این موضوع را هاکوپیان قبل از اوتلوک به یادم انداخت!
واقعا مارکتینگ هاک.پیان را دوست دارم چون مستمرا شیوه های مارکتینگش را بکار می گیرد و ارتقا می دهد.

هیچ نظری موجود نیست: