۱۳۸۷ آذر ۲۸, پنجشنبه

سعه صدر

داشتن سعه صدر و تحمل یکی از توصیه های دینی ماست.
پدرم همیشه این جمله را ورد زبان دارد " خداوند صبر ایوب بدهد"

من نمی دانم که آشنایانم مرا آدمی صبور می پندارند یا نه؟ اما تلاش می کنم که صبور باشم.
در سبک مدیریتی ام تلاش می کنم آنی تصمیم نگیرم و بخودم فرصت بررسی موضوع را بدهم. جالب است که تجربه هایی دارم که در اثر تصمیمات آنی ، آسیبهایی را دیده ام.

من از رفتار بعضی از مدیرها بسیار تعجب می کنم که آنی تصمیم می گیرند و واکنش نشان می دهند. گویی به محض آنکه پالسی را دریافت می کنند باید چیزی بگویند یا کاری انجام دهند.غافل از اینکه شاید با بررسی جوانب و دریافت اطلاعات جدید اوضاع را بتوانند بهتر ببینند و بهتر تصمیمی را اخذ کنند که نزدیک تر به هدف باشد.
خدا می داند که سازمانها در اثر عدم توجه مدیرانشان به همین آموزه کوچک ، چقدر تا کنون آسیب دیده اند.


توجه: منظور من این نیست که آنقدر کند تصمیم گیری شود که فرصتها از دست برود.

هیچ نظری موجود نیست: