۱۳۸۷ آذر ۲۸, پنجشنبه

اسباب بازی

امروز ویدئویی را می دیدم که پدری در حال بازی با کودکش برای او روزنامه پاره می کرد و کودک با پاره شدن هر بار روزنامه آنچنان از ته دل می خندید (ریسه می رفت) که نگو و نپرس.

دیروز یکی از اقوام خیلی نزدیک می خواست به پسرم یک صفحه بزرگ برچسب هدیه بدهد خواهش کردم یک دانه از عکسها را ببرد و همان را به او بدهد و در ادامه گفتم در هر دو صورت این پسر به یک اندازه خوشحال می شود پس بهتره با هدیه دادن هر تکه در هر بار او را چند بار هوشحال کنید.

وقتی پدر می شوی علاقه داری فرزندت در راه رشد با هیچ مانعی روبرو نشود و فی الوافع می خواهی برایش کم نگذاری.
اسباب بازی یکی از وسایل رشد و پرورش کودک شماست و خرید انواع آن در واقع برای پدر و مادرهای امروزی گویی شاخصی است برای اینکه نشان بدهد برای فرزندشان چیزی مک نمی گذارند.

اما چنانچه به اسباب بازیهای متنوع و زیاد و در بسیاری از مواقع گران قیمت فرزندانمان که نگاه می کنیم می بینیم ضمن صرف پول قابل توجه که عمدتا سریعا هم تخریب می شوند . کمکی هم در رشد خلاقیت فرزندانمان نمی کند.

تصورم اینست که مهمترین کمک ما به کودکانمان اینست که خلاقیت آنها را رشد دهیم بطوریکه آنها یاد بگیرند از امکانات موجود بهترین استفاده را بنمایند لذا برای این مهم باید با محدودیت امکانات هم مواجه باشند تا خودشان اسباب بازیشان را فراهم کنند یا بسازند.

هیچ نظری موجود نیست: