۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۳, چهارشنبه

مواظب انگشتان خود باشید

1- در کلاس درس اقتصاد توسعه، همیشه آقای دکتر ستاریفر از عدم اعتماد به نفس اجداد ما ایرانیها در گذشته انتقاد می کرد و می گفت وقتی که پرتغالیها پا در خاک ما گذاشتند، ملت مفتون چشمهای رنگی و موهای طلایی آنها شدند ، عافل از اینکه این خارجیها سودای دست اندازی به ثروتهای ملی ما را داشتند و این غفلت تاریخی موجب شد زمان زیادی را ایرانیها از دست بدهند تا دریابند که چگونه باید از اقتصاد ملی خود دفاع کنند.

2- رئیس اتاق بازرگانی ایران در چند روز اخیر بشدت از تراز تجاری منفی بین ایران و چین به درستی انتقاد کرده واز رفتار چینی ها در خصوص سوء استفاده از محدودیتهایی که بازرگانان ایرانی بعضا در معاملات با غرب دارند، گله کرده است.

3- دونالد ترامپ که یکی از ثروتمندان آمریکایی است و ثروت خود را از املاک و هتلداری کسب کرده است . مسابقه ای تلویزیونی دارد که در آن از طریق مسابقه و از بین سی و چند نفر ، یک نفر را به عنوان مدیر انتخاب و استخدام می کند که در نوع خود برنامه جذابی است. و دائما ترامپ یادآور می شود که بیزینس بیرحم است.

4- سالهاست که با چینیها در حال مراوده تجاری هستم و به کرات به این کشور سفر کرده ام. علیرغم اینکه در همه جا آدم خوب و بد وجود دارد ، اما معتقدم در تجارت با چینی ها باید خیلی دقت کرد آنها به راحتی در رابطه با قابلیتهای کالاهای تولیدیشان به راحتی اغراق می کنند و حتی دورغ می گویند. خصوصا در خرید ماشین آلات باید مراقب بود و تمام ظرفیتها و قابلیتهای ماشن را باید بررسی فنی کرد.

موارد بالا را گفتم تا نتیجه بگیرم که در بیزینس با چینی ها وقتی که با آنها دست می دهید مواظب انگشتانتان باشید ، سریع دستتان را نگاه کنید تا مطمئن شئید انگشتها سر جایش هست.
بیزینس با چینیها اوج بیرحمی است.

۱ نظر:

Unknown گفت...

سلام
آنها فقط رفتار عقلایی خودشان را میکنند. انتقاد کردن رییس اتاق ، محلی از اعراب ندارد