۱۳۸۹ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

مسئله ای به نام اپل



نمی دانم تا به حال این حالت به شما دست داده است که علیرغم اینکه سالهای طولانی از محصولات مایکروسافتی استفاده نموده و با آنها عجین شده اید ، در این فکر فرو بروید که به سمت اپل و مکینتاش حرکت نمایید و از این محصولات استفاده نمایید؟!



احتمالا عادتهایی که در طول استفاده از یک سیستم به انسان دست می دهد و فایلها و داده هایی که بر اساس سیستم قبلی در اختیار شماست با کوچ کردن به سیستم جدید می تواند دستخوش نوساناتی شود. بدیهی است که هرچقدر شما حرفه ای تر و IT باز تر باشید. از این ریسک کمتر نگران خواهید شد. اما برای افراد معمولی قطعا این کار نگران کننده است.




اپل و محصولاتش آنقدر با استفاده کنندگانشان ارتباط صمیمانه و برقرتر می کنند که باعث شده حتی با افرادی برخورد کنیم که بر سر این محصولات غیرت می ورزند.




این روزها اپل بار دیگر مرکز توجه قرار گرفته است. عرضه محصول جدید اپل به نام iPad هیجانی تازه را در بازار IT ایجاد کرده است.
در این زمانه از شب تا صبح انتظار و صف کشیدن برای خرید محصولی جدید آنهم در اقتصادهای غربی مانوس نیست! در این عصر شرکتها برای فروش محصولاتشان هزینه های هنگفت تبلیغاتی می کنند و در بسیاری موارد شکست می خورند. اما می بینیم که معدود محصولاتی پیدا می شوند که اینگونه با استقبال مواجه می شوند . محصولاتی چون اپل و کتابهای هری پاتر!
قطعا دامنه این استقبال هیجان انگیز با چاشنی تبلیغات تحریک شده است، لیکن راز نهفته ای در رفتار مدیران آن وجود دارد که آنها و محصولاتشان را این گونه متمایز می نماید. کارآفرینی یعنی همین!

هیچ نظری موجود نیست: