۱۳۸۷ آبان ۱۸, شنبه

فایده مشتری سخت گیر

در ایران همه چیز داریم. منظورم اینست که در مقایسه با بسیاری از کشورها از لحاظ سخت افزار کاملتریم.اما مشکل در نرم افزار،آموزش و نظارت هست. همه این سه هم در مدیریت خلاصه می شود.
اگر مصرف کننده(مشتری ایرانی) به هنگام دریافت خدمت و کالای خود ، از لحاظ کیفیت سخت گیر باشد آنگاه عرضه کنندگان خدمات و کالاها مراقب رفتار خود خواهند بود.
پنجشنبه برای دریافت رمز اینترنتی رفتم بانک اقتصاد نوین سعادت آباد ، کارمند مربوطه پس از چند دقیقه گفت شما در شعبه آفریقا حسابی دارید که لازم است آنرا ببندید. چون در حال حاضر سیستم قادر به تخصیص رمز اینترنتی نمی باشد.گفتم من از وجود آن حساب مطلع نیستم! بعد از تماس ایشان با شعبه آفریقا معلوم شد که اداره مرکزی راسا حساب قرض الحسنه ای برای مشتریان خود در سال 1385 باز کرده است که تا کنون هم چون مطلع نبودم نه گردشی داشته و موجودی آنهم صفر است. خلاصه کارمند شعبه سعادت آباد هم نتوانست همکاران خود را مجاب کندکه تلفنی حساب را ببندند.
هنگام خروج از شعبه با توجه به اینکه بنظرم می رسید استدلال ایشان فنی نیست .تصمیم گرفتم با رییس شعبه صحبت کنم. بنده خدا رییس شعبه که اصلا از پسورد و اینترنت و مشکل پیش آمده سر در نمی آورد . فقط برای اینکه من را از سر خود باز کند گفت به مرکز سلام مهر زنگ بزن.
من هم به آنجا زنگ زدم . کارمند مربوطه گفت این مشکل ربطی به وجود دو حساب ندارد و به شعبه مراجعه کن!دوباره رفتم شعبه و متاسفانه مشکل حل نشد و فقط حدود دو ساعت و نیم وقتم تلف شد.
روز شنبه رفتم شعبه آفریقا ، ظرف 3 دقیقه مسول مربوطه رمز را ارائه کرد و من برگشتم.
اما از مرکز سلام مهر خواستم که مسئله را پیگیری کنند . چون بنظرم می رسد که کارمند ذیربط در شعبه سعادت آباد باید مشکل را حل می کرد و نیازی به مراجعه من به شعبه دیگر نبود.

بهر حال اگر مشتریها نسبت به خدمات و کالاهای دریافتی سخت گیر نباشند . خدمات و کالاهای با کیفیت هم عرضه نخواهد شد.
بعلاوه مدیریت هم نقش اساسی دارد. چرا که نرم افزار،آموزش و نظارت را مدیر باید مدیریت کند.

هیچ نظری موجود نیست: