۱۳۸۸ دی ۱, سه‌شنبه

مدیریت منابع انسانی

روزنامه را که ورق میزنی در این ایام که بنظر می رسد بازار کار از رونق چندانی برخوردار نمی باشد تک و توک آگهیهای استخدام می بینی که مدیر منابع انسانی را جستجو می کنند.
در این سالهای اخیر کمتر شده است که بتوان مدیری متخصص در امر مدیریت منابع انسانی یافت. این در حالیست که سایر تخصصها مثل تخصصهای فنی، مالی و ... علیرغم جایگاه مهمشان در برابر انتخابهای پیش رو، باز قدرت انتخاب بیشتری را بدست می دهند.
شاید بخشی از این فقر در یافتن مدیر منابع انسانی ناشی از عدم توجه به مقوله مدیریت منابع انسانی در بنگاههای اقتصادی باشد که بالقوه طرف عرضه این بازار را تحریک نماید.
این در حالیست که تمامی مقولات مهم در امر اداره بنگاههای اقتصادی مثل رهبری، بهبود فرایندها، فرهنگ سازمانی، حرکت به سمت تحول، توسعه و هرچه که باعث افول یا اوج سازمانها می شود در گرو انسانها ست یعنی یکی از منابع اصلی هر سازمان که شاید بتوان گفت ما در سطح اداره بنگاههای ایرانی دارای دو چالش نامناسب باشیم. اول فرهنگ کاری نامناسب و دوم بی توجهی به مدیرت منابع انسانی.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
نگاه به مقوله منابع انسانی نگاه بسیار زیبایی است اما نکته آنجاست که متاسفانه مدیریت منابع انسانی معمولا به مدیرانی که تخصص دیگری ندارند واگذار می شود و در حد کارگزینی با آن برخورد می شود.
به هر حال مدیرانی که در این پست مشغول به کار می شوند باید از شخصیت هرمس برخوردار باشند و بتوانند یک همذات پنداری با کارکنان خود داشته باشند تا به واسطه نگاه مدیریتی که ایجاد شده است کارکنان را با سازمان و مدیریت کلان همراه سازند.

ناشناس گفت...

salam

shayad taajob konid az harfam ya hatta bkhandin, man aslan reshtam be eghtesado in chiza hich rabti nadare, vali chand vaghtie daram hameye postatun ro mikhunam va nokte bar midaram,

chon fahmidam zendegi ham mesle eghtesade, age bi modiriat bahse adam badjur varshekast mishe.


mesle man ke ba 7 sal sen be khatere bi barnamegi hanuz 1 mah bishtar sarbazi naraftamo hanuz terme 5 foghe lisanse microbiology hastam

vali badjur teshneye movafaghiatam

ei kash zud tar site shomaro mididam

vaghean mamnun
Mohammad
mohammadi61@hotmail.com