۱۳۸۷ مهر ۲۹, دوشنبه

از گوانجو 3

صاحبان کسب و کارهایی که دارای غرفه در نمایشگاه هستند عموما نام ایران برایشان آشناست و با احترام و علاقه برخورد می کنند. خب طبیعی هم هست چون در سطح نمایشگاه به وفور حضور ایرانیها که با جدیت مشغول مذاکره هستند مشهود است. نکته تلخ اینکه چند تا از دوستانی که تولید گر و صنعت پیشه هستند را تو نمایشگاه دیدم که می گفتند از دردسرهای تولید به تنگ آمده اند و به بازرگانی روی آورده اند.

در هتل موقع تسویه حساب یکی از پرسنل جوان از من پرسید شما کجایی هستید؟ در جواب این آقا پسر گفتم ایران. اول با عراق اشتباه گرفت و وقتی تاکید کردم که IRAN نه IRAQ برای این که ثابت کند متوجه شده شروع کرد صدای توپ و تفنگ و شلیک گلوله در آوردن بعد هم گفت رییس جمهور شما آقای نژاد هست. بهد از آن دختر جوان پشت پیسخوان هم گفت ببخشید پدر شما چند تا زن دارد؟! با تعجب جواب دادم خب : یکی.

گفت آخه استاد ما در کالج گفته ایرانیها دارای زنهای زیادی هستند.جواب دادم این مال قدیما بوده و الان جز اینکه در روستاها بطور محدودی دیده می شه .دیگر موضوعیت نداره.



پی نوشت:










  • دانش آموزان مقاطع تحصیلی دبیرستان و پیش دانشگاهی در مواقع نمایشگاه چون انگلیسی می دانند بطورت نیروهای داوطلب در ازاء دستمزد کمتر و با قراردادهای موقت به کمک برگزارکنندگان نمایشگاه، هتلها، رستورانها و ... می آیند و کارآموزی هم می کنند




  • تبلیغات منفی بر علیه ایران که با واقعیتها هم همخوانی ندارد آدم را خیلی عصبانی می کند




  • الان مالزی هستم

هیچ نظری موجود نیست: