۱۳۸۷ دی ۱۵, یکشنبه

مصاحبه کاری



به اقتضاء کارم بارها با افرادی برای استخدام مصاحبه کرده ام و دفعاتی هم مصاحبه شده ام .

بنظرم می رسد آموختن فنون و شیوه های مصاحبه برای جامعه کاری ما ضرورتی جدی باشد.

من فکر می کنم برای مصاحبه کننده ، انتخاب درست فرد برای شغل مورد نظر - که پس از گذشت زمان معلوم خواهد شد- لذت بخش ترین دستاورد باشد.بطوریکه من حتی پس از سالها که از شرکتی خارج شده ام در مورد سرنوشت کاری و موقعیتهای شغلی فعلی آنها که استخدام کرده ام ، جویا هستم. وقتی می شنوم موفق هستند، خوشحالم و وقتی که وضعیت خوبی ندارند، ناراحتم.

من در مصاحبه هایی که می کنم روی دو نکته حساسم ، اول اینکه، چرا و به چه دلیل فرد علاقمند است شغلش را عوض کند و اصولا چرا در دفعات قبلی اینکار را کرده است.

دوم اینکه ، برخی افراد میل به پیشرفت شدید دارند ولی از ضعف در تواناییهای خود غافلند. بنظر من وجود این افراد برای سازمانها خطرناک است. لذا تلاش می کنم آنها را استخدام نکنم

هیچ نظری موجود نیست: