۱۳۸۷ بهمن ۶, یکشنبه

پذیرایی در جلسات


در ایران رسم بر اینست که بر روی میز مدیرها وسایل پذیرایی مهیاست. معمولا میوه، شیرینی،چای و نسکافه در دسترس می باشد.
بعضیها در برنامه کاریشان ناهار را هم به جلسه اختصاص می دهند و در این زمان پذیرای میهمان می باشند.
گاهی هم جلسات اول وقت با صبحانه آغاز می گردد.


من داوری خاصی نسبت به این عادتها ندارم. ضمن اینکه خودم هم در مواقعی همین موارد را انجام داده ام.

اما دو نکته : اول اینکه آنها که از نظر زمانی در تنگنا هستند باید بدانند که مدیریت زمان حکم می کند که سطح پذیرایی و تطبیق زمان جلسات با اوقات روز مد نظر قرارگیرد.
مثلا از جلسات بین ساعت 12 تا 14 باید پرهیز کرد تا جلسات منسجم و کوتاهتر را بتوان برگزار نمود.

دوم اینکه در یکی از جلسات ویدئویی با طرف خارجی میزبان به رسم مالوف از میهمانان ایرانی پذیرایی می نمود و همین کار را در نوبت بعدی و در جلسه حضوری با همان طرف خارجی تکرار کرد. میهمان خارجی اشاره کرد که من درحین جلسه کنفرانس ویدئویی ، تعجب می کردم که چرا شما دائم مشغول خوردن هستید. اما در این چند روز حضورم در ایران فهمیدم که این رسم شما ایرانیهاست که در جلسات پذیرایی می کنید.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

با دیدن این تصویر یادی از جلساتمان میکنم که به نظرم بسیار روال آن مفید و اجرائی بود. جای مارا خالی کنید.

Keep up the good work

باران گفت...

در گوشه اي از فيلم كتاب قانون هم به اين نكته تاسف بار اشاره شده! پيشنهاد مي كنم فيلم رو ببينيد اگه نديديد هم خنده هم شرمندگي!