۱۳۸۷ دی ۲۴, سه‌شنبه

هنر فروش

توانایی در فروش محصولات را در شرکتها از طریق مقایسه آمارهای عملکردی پیگیری نمایید.

مقایسه موجودی اول دوره محصولات تولیدی که آماده برای فروش می باشند، میزان تولید طی یک سال مالی و موجودی پایان دوره را بر اساس مقادیر ( نه مبالغ) که درسالهای مالی مختلف مقایسه کنید معلوم می شود کدام مدیر در فروش هنرمندانه عمل می کند.

وقتی کربن ایران را تحویل گرفتم در فروش مشکل داشتیم و عملا اداره بازرگانی روحیه خود را در چانه زنی با مشتریان از دست داده بود.مدیران قبلی در مذاکرات با مشتریان منفعل عمل می کردند و قراردادهایشان یکطرفه بنفع مشتری منعقد می شد.
ذهنیت غیر واقعی از وضعیت بازار محصولات بدون در نظر گرفتن شرایط بازار شرکت را در نا امیدی فرو برده بود.

طی دو سال توانستیم ورق را بنفع خود بر گردانیم و شرایط خود را بر بازار و مشتریان بقبولانیم . شاخصها بلحاظ مقادیر نشانگر توانایی زیاد در فروش محصولات تولیدی بود و طبیعتا سود عملیاتی مناسبی هم حاصل می شد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام و خسته نباشید.
متاسفانه بعد از رفتن شما از شرکت مجددا همان سیستم حاکم گشته و تغییر دو مدیریت عامل بعد از شما نیز تغییری در وضعیت ایجاد ننموده است که هیچ حتی شرکت را تا مرز ورشکستگی نیز رسانده است که این هم از هنر بعضی از مدیران است.