۱۳۸۷ شهریور ۱۷, یکشنبه

تاریخ مصرف

دیروز رفتیم فروشگاهی اطراف سان وی پیرامید که بصورت محدود کالاهای ایرانی هم دارد. دنبال گلاب می گشتیم، فروشنده یک گلاب عربی داشت و اون رو پیشنهاد کرد. تاریخ مصرف به عربی درج شده بود(7/11/1428)من هم بیاد نداشتم که الان به قمری چه تاریخی هست.
موقع پرداخت بهای آن از فروشنده ایرانی سوال کردم که گلاب ایرانی ندارین؟ گفت نه. ولی این خوبه و بوش مثل گلاب ایرانی است.
در منزل وقتی شیشه را باز کردم بویی شبیه استون به مشام رسید!
تقویم را که نگاه کردم دیدم تاریخ قمری (5/1/1429)هست.
حالا من هم تاکید می کنم که توصیه های این وبلاگ رو جدی بگیرید.
البته من 7 رینگت ضرر کردم ، اما قطعا اون فروشگاه بیشتر ضرر خواهد کرد.چون نتنها یک مشتری را از دست داد بلکه عواقب ضد تبلیغ را هم باید تحمل نماید.
در کسب و کارهای خرده فروشی که رقابت در آن گسترده است. مثل رستورانها، سوپرمارکتها،آرایشگاهها و...قدر مطلق اثر نارضایتی مشتری از قدر مطلق اثر رضایت مشتری دیگر بسیار بیشتر است. بدین معنا که اگر مشتریی رضایت کافی داشته باشد تنها قادر است تعداد X واحد مشتری جدید را جذب فروشگاه نماید اما مشتری ناراضی قادر است Y نفر را نهی و از دایره مشتریان خارج نماید که نتنها Y از X بیشتر است بلکه در مواردی تا چند بربر آن می رسد.

هیچ نظری موجود نیست: