۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۳, پنجشنبه

اگر من مدیرعامل بودم .......

در سالهای اخیر ، در هر شرکتی که مسولیتش را بعده داشته ام در جلساتی که با گروههایی از سازمان داشته ام سوالی را تحت عنوان : اگر من مدیرعامل بودم ، مطرح کرده ام.

پاسخها عمدتا راهگشاست. کمک می کند درک کنم سازمان به چه چیزهایی می اندیشد؟

شش ماه پیش در جمع کلیه سرپرستان و مدیران شرکت در جلسه ای که خیلی از آنها از سراسر کشور آمده بودند و برای اولین بار با اندیشه ها و برنامه هایم آشنا می شدند ، همین سوال را مطرح کردم.

امروز دوباره به آن نوشته ها مراجعه کردم و مجددا آنها را مطالعه کردم. عمده نکات آنوقت به شرح زیر بود:

  1. چارت سازمانی شفاف نیست و لازم است حوزه فعالیت افراد تعیین شود
  2. استعدادهای نهفته را کشف کنید
  3. گردش کارها و بروکراسی طاقت فرساست
  4. نیازهای آموزشی را پاسخ گویید
  5. منابع انسانی و نیروی کار شرکت احتیاج به پالایش دارد
  6. امکانات معیشتی، رفاهی و درمانی را دریابید
  7. در انعقاد قراردادهای شرکت و دفاع از حقوق شرکت توجه کنید و جدی باشید

فکر می کنم لازم است ، مجددا طرح این سوال را به جریان بیاندازم. چون معتقدم حتی اگر اقدامات موثری انجام داده باشیم و به برخی از موارد فوق رسیدگی کرده باشیم، پس از رسیدن به سطح کیفی جدید اندیشیدن درباره هدف کیفی جدید و بالاتر از قبل ضروریست.

هیچ نظری موجود نیست: