۱۳۸۸ تیر ۱۳, شنبه

اینترنت پرسرعت و تلفن همراه کلید رشد اقتصاد

اینترنت پرسرعت اساس صنایع خدمات فن‌آوری اطلاعات محلی را فراهم می‌کند که برای جوانان ایجاد اشتغال کرده و با افزایش بهره‌وری و صادرات دربرگیری اجتماعی را ترویج می‌کند.ایسنا: بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد: دسترسی به اینترنت پرسرعت و خدمات تلفن همراه، کلید رشد اقتصادی و ایجاد شغل در کشورهای در حال توسعه است.
بر اساس یافته‌های گزارش اطلاعات و ارتباطات برای توسعه 2009 بانک جهانی، به ازای هر 10 درصد افزایش اتصال اینترنت پرسرعت، 1.3 درصد افزایش رشد اقتصادی صورت می‌گیرد.
به گفته محسن خلیل، مدیر فن‌آوری‌های اطلاعات و ارتباطات بانک جهانی، کاربران اینترنت در کشورهای در حال توسعه از سال 2000 تا 2007 به میزان 10 برابر افزایش یافته‌اند و اکنون بیش از چهار میلیارد مشترک تلفن همراه در کشورهای در حال توسعه وجود دارد.
به گفته وی، این فن‌آوری‌ها فرصت‌های عظیمی را ایجاد می‌کنند و دولت‌ها می‌توانند با همکاری بخش خصوصی عرضه شبکه های پهنای باند را تسریع کرده و دسترسی به آن‌ها را به مصرف‌کنندگان کم درآمد توسعه دهند.
بر اساس گزارش بانک جهانی، پلت‌فرم موبایل قوی‌ترین راه برای دسترسی و رساندن خدمات عمومی و خصوصی به صدها میلیون مردم در مناطق دورافتاده و روستایی در جهان در حال توسعه است.
طبق این گزارش، اینترنت پرسرعت اساس صنایع خدمات فن‌آوری اطلاعات محلی را فراهم می‌کند که برای جوانان ایجاد اشتغال کرده و با افزایش بهره‌وری و صادرات دربرگیری اجتماعی را ترویج می‌کند.
در ادامه گزارش بانک جهانی آمده است: در حال حاضر عده کمی از مردم در اقتصادهای در حال توسعه به شبکه‌های اینترنت پرسرعت دسترسی دارند. در سال 2007 کمتر از 5 درصد از جمعیت اقتصادهای کم درآمد به شبکه‌های اینترنت پرسرعت متصل و بیش‌تر آن‌ها نیز در مراکز شهری بودند.
به گفته کارتین سیه را، معاون توسعه پایدار بانک جهانی، دسترسی به اینترنت پرسرعت بنیاد اطلاعات برای یک اقتصاد مدرن را تکمیل می‌کند و باید در طرح‌های توسعه ملی به عنوان یک اولویت لحاظ شود. دولت‌ها می‌توانند از طریق سیاست‌ها و ابتکاراتی که رقابت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را تشویق می‌کنند، در توسعه دسترسی به اینترنت پرسرعت نقش کلیدی ایفا کنند.
بانک جهانی با بیش از سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، از پروژه‌های فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات در بیش از 100 کشور جهان پشتیبانی می‌کند.
ماخذ خبر سایت بازیاب می باشد و برای مراجعه به اصل آن می توانید اینجا را ببینید.

هیچ نظری موجود نیست: