۱۳۸۸ دی ۱۲, شنبه

چشم انداز، بیانیه ماموریت و ارزشهای سازمانی


روز پنجشنبه به اتفاق مدیران ارشد سازمانمان و گروه مشاوره ای که درخصوص موضوع استقرار سیستم EFQM به ما کمک می کند به تدوین چشم انداز، بیانیه ماموریت و ارزشهای سازمانی پرداختیم.


این کار از طریق تضارب آراء جمع و با چاشنی چالشها و بحث و تبادل نظر انجام شد. طوری که به یک اجماع عمومی رسیدیم.


شاید خروجی کار چند جمله بیشتر نباشد ولی نکته با اهمیت موارد زیر است:


1- باید تمامی اعضای تیم رهبری سازمان از یک تلقی واحد نسبت به مفاهیم سازمانشان برخوردار باشند . اینکار با مرور بر مباحث فوق آنهم بصورت گروهی ممکن می شود.


2-درگیریهای امور جاری گاهی آنقدر سازمان را بخود مشغول می کند که فلسفه کسب و کار خود را فراموش می نماید. جالب است در این جلسه حتی اساسی ترین مفاهیم در سازمان ما مجددا مورد بحث قرار گرفت.


3-مجددا در اذهان تیم رهبری سازمان نشست که موفقیت سازمان و تحقق آنچه که بعنوان چشم انداز سالهای آتی بدان می اندیشیم و اجرا ی ماموریتمان و وفاداری به ارزشهای سازمانی در گرو مشارکت گروهی است نه رفتار جزیره ای.


4-در فرایند تدوین ارزشها مرکز توجه خود را معطوف به آندسته از ارزشها کردیم که سازمان ما بیشتر احساس می کند که باید این صفات را در خود تقویت کند. خروجی کار به حد شگفت انگیزی نشان می داد که خودمان بر نداشته ها یا صفات پر اهمیتی که نیاز به توجه بیشتر دارد ، عمیقا واقف هستیم.



روز بعد از کارگاه کتاب کسب و کار به شیوه بیل گیتز را می خواندم و به عنوان فلسفه کسب و کار[مایکرو سافت ] برخورد کردم. این شرکت پنج عامل را مایه موفقیت خود می داند:
نگرش بلند مدت
جهت دهی به نتایج
کار گروهی و تلاش همه جانبه فردی
دلبستگی به فرآورده های خود و مشتریان
گرفتن واکنش مشتری بطور پیوسته

هیچ نظری موجود نیست: