باید چارت سازمان را تا می توانیم ساده و افقی طراحی کنیم. بگونه ای که گزارش دهی مدیران و مسولیت پذیری آنها به سادگی و شفافیت انجام شود.
وقتی در سازمانی پرسنل ندانند که چه کسی رئیسشان هست و به چه کسی باید گزارش دهند و نهایتا در برابر چه کسی مسولیت کارهایشان را باید به عهده گیرند. سازمان به هرج و مرج کشیده می شود.
واقعا اگر می خواهیم سازمان را موثر مدیریت کنیم باید کمک کنیم که این روابط سازمانی در چارت شفاف و ساده تعریف گردد.
چرا که گاهی شما در سازمانتان افراد و مدیران قابلی را دارید و عدم آرایش مناسب و چیدمان صحیح آنها در سازمان از این گروه یک تیم موثر و قابل نمی سازد!
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر