۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

ذهنیت منفی ، آفت سازمانهای در مسیر تعالی

  1. در حال بحث و تبادل نظر در مورد آینده ای رو به رشد، مثبت و پیشبرنده هستیم. همه کارکنان با دقت گوش می دهند و علاقمند هستند که در این مسیر رو به رشد ، مشارکت داشته باشند. کاستیها را بهانه نمی کنند و فقط می خواهند با حذف مشکلات بر سرعت خود بیفزایند. این فضا و شرایط پر است از انرژی مثبت !
  2. سخنان مایوس کننده و منفی یک نفر ، آب سردی است بر تمام شوق و اشتیاقی که تحریک شده است! چرا؟ فقط به بهانه اینکه از این فضا فرصت طلبی شخصی ارضا شود ؟!
  3. در بسیاری از سازمانها ، افرادی هستند که فریاد بر می آورند که ما از زندگیمان و جوانی و هستی خود گذشته ایم و چه ها کرده ایم. اما سازمان قدر ما را ندانسته است! این افراد یک طرفه و با مبالغه از خود چنان می گویند که تعجب سراپای شنونده را فرا می گیرد که آیا واقعا اوضاع اینگونه هست !
  4. بارها گفته ام ، این عادتها با عادتهای قهرمانان خاموش سازمانها منافات دارد. چون ایشان هر گز خود را اینگونه وصف نمی کنند. بلکه قضاوت را به صاحب نظران با وجدان می سپارند.
  5. بنظرم یکی از وظایف مدیران ارشد سازمانها دمیدن انگیزه مثبت برای بهبود شرایط در سازمان است. و باید با تمام موانع ناشی از ذهنیت منفی مقابله کرد و حتی تا حذف آنها هم پیش رفت.
  6. گره خوردن حقوق و مزایا و پاداش و کارانه با عملکرد مثبت افراد، باعث خواهد شد که آنها که های و هوی دارند و کار نمی کنند. به اندازه تنها عملشان سهم ببرند

هیچ نظری موجود نیست: