۱۳۸۸ بهمن ۶, سه‌شنبه

عوامل موثر بر موفقیت یک فعال بازارهای مالی

پیرو پست قبلی، بنظرم رسید مناسب است در مورد برخی از عوامل موثر بر موفقیت یک فعال بازار مالی ( یک سرمایه گذار در بازار املاک، یک خریدار سهام شرکتها، کسی که در بازر فارکس فعال است و ...) مطالبی را بیاورم.

  • استراتژی: در این بازارها استراتژی در ساده ترین شکل خود ، نحوه انتخابی است که معامله گر می نماید : برای نحوه ورود و خروج خود به بازار، زمان ورود و خروج خود به بازار و میزان سرمایه گذاریی که در هر دارایی مالی انجام میدهد.
  • انضباط: منظور دسیپلین کاری و اصولی است که بر کارتان حاکم می کنید. مثلا شاید دیده باشید افرادی در بازار املاک می گویند اگر ملکی بوسیله دادگاه به نام کسی منتقل شده باشد ، ما آنرا نمی خریم. یا اینکه در بازار بورس برخی می گویند که ما سهام شرکتهایی که سهام شناور آنها کم باشد و عمده سهام در اختیار سهامداران عمده باشد را نمی خریم. در ولقع قراردادهای نانوشته و داخلی شماست.
  • تجربیات زندگی: در واقع شما در فرایند زندگیتان پخته می شوید و تجربه کسب می کنید. تمرینهای تجاری و مذاکرات متنوع شما را آبدیده می کند. معاملات کوچک و رشد آرام آنها به شما قدرت تصمیم گیری و پذیرش ریسک تدریجی و صعودی را می دهد و ... در اینجا دو نکته دیگر هم هست.یک مطالعه سرگذشت افراد موفق می تواند به رشد و پختگی شما کمک کند. دوم اینکه، برخی بازیها یا امکانات شبیه سازی می تواند شما در فضای تصمیم گیری به تمرین وا دارد. مثل امکان معامله در فضای دمو در بازار فارکس.
  • مسولیت پذیری شخصی: باید به جای انداختن تقصیر نتایج منفی به گردن دیگران خود مسول نتایج کارتان باشید و از واژه هایی نظیر من بد شانسم و... هرگز استفاده نکنید.
  • به رسمیت شناختن ضررها: باد بدانیم که در سرمایه گذاریها قرار نیست همیشه پیروز باشیم . اگر اینطور بود که باید همه موفق می شدند. لذا باید ضررها را به رسمیت شناخت و پذیرفت که هر سرمایه گذاری می تواند با احتمالی به شکست و ضرر ختم شود.لذا اولا با ضررهای کوچک نباید مایوس شد و باید طرح و نقشه کلان کارتان را همواره مد نظر بگیرید. ثانیا باید به چرایی و یافتن دلایل شکست یا ضررتان پی ببرید.
  • دلایل سودآوری: در معاملات و سرمایه گذاریهای سود آور نیز باید به دلایل موفقیت و بررسی آنها پرداخت تا روش قبلی باز هم پیگیری شود.

هیچ نظری موجود نیست: